Ekcem

EKCEM

Ekcemi obuhvataju veći broj različitih oboljenja.

Atopijski dermatitis je hronično, zapaljensko, recidivirajuće oboljenje kože koje nije izazvano infekcijom. Oboljenje ima faze poboljšanja i pogoršanja u zavisnosti od njegove etiologije.

Kod adolescenata česta manifestacija je pojava mehurića i ljuštenja kože na dlanovima i tabanima.

Dermatolozi iz Američke pedijatrijske akademije /izbaciti onaj naziv na engleskom/ ističu sledeće karakteristike oboljenja:

• Kod 65% pacijenata simptomi se pojave još u toku prve godine, a kod 90 5 pacijenata simptomi se pojave pre pete godine.
  • Mnoge bebe "prerastu" ekcem kada napune četiri godine , a neka deca i kasnije.Koža ljudi koji su imali ekcem u detinjstvu najčešće ostaje suva i osetljiva i kasnije.

Najznačajniji provocirajući faktori:

• Vlažna i hladna klima /najčešće je sunce neprijatelj ekcema, u letnjem periodu dolazi do poboljšanja ekcema.
  • Iritacija kože (deterdžentima, sapunima, vunenim i sintetičkim materijalima a može i upotrebom kozmetičkih preparata).
  • Izloženost aeroelergenima polen, grinje iz kućne prašine,životinjska dlaka.
  • Alergeni iz hrane (belance, mleko, soja, kikiriki, susam, orasi, bademi, pšenično brašno, riba i morski plodovi).

Veoma je važno da odvedete dete kod dermatologa ili alergologa čim primetite prve promene jer se ranim tretiranjem smanjuje intenzitet simptoma, bolest drži pod kontrolom i proređuje novo pogoršanje bolesti. Takođe je važno da od stručnog lica dobijete uputstva za negu kože i porazgovarate o eventualnoj korekciji životnih navika, a da terapiju prepustite doktoru (u ovom slučaju dermatologu i alergologu), pri čemu striktno naglašavamo da nikada bez konsultacije sa doktorom ne dajete detetu lekove.

Važno je znati da je najbolja prevencija ekcema kod dece što duže dojenje a i pronalaženje eventualnog nutritivnog uzročnika alergije.